Sosyetik Mantı

tabiki hiçbirimiz mantı açmayı bilmiyoruz.(genel konuştum ne var?) hazır mantı olayı var gerçi.o da iyi güzel.(tamam süper,harika,mantı mantıdır karşim).ama bu akşam için aklınızda bir şey yoksa farklı bir lezzet olabilir sosyete mantısı. üstelik arkadaşlarınıza yemek hazırlama sözü verdiyseniz eğer, altından kalkabileceğiniz kadar da kolay.

ben dün 4 kişilik yaptım(kişi başı 6 tane çıkıyor.(normal mantı değil bu bilaer.evet doyuruyor.)

şunları kullandım; bir tava, yağ, 3 yufka, 300 gr kıyma, 2 soğan, 1 yumurta, yoğurt, sarımsak, pul biber, nane.

öncelikle soğanı rendeliyoruz.ben yaparken, çok küçük doğrama yöntemini kullanıyorum.rendeye ısınamadım nedense.daha sonra soğanları az yağlı tavada kavuruyoruz ve pembeleşince kıymayı da ilave edip, kıymalar iyice pişene kadar kavurmaya devam ediyoruz.bu işlem bittiğinde soğumak üzere bir kenara bırakıp yufkalara koşuyoruz.

gül böreği yapmayı bilenler.toplanın.bu kısmı size anlatmıyorum.

evet bilmeyenlere geliyor.

sosyete mantımız gül böreği şeklinde oluyor.bunu nasıl yaptığımızı anlatıyorum öyleyse.
öncelikle yufkaları üst üste koyup sigara böreği yapar gibi 8 eşit parçaya bölüyoruz.böylece eşit büyüklükte üçgenlerimiz oluyor.bu üçgenlerin geniş kısımlarına kıymalı malzemeden koyup sarıyoruz.ancak sararken kenarlarını kıvırmıyoruz.



daha sonra kendi etrafında sarıyoruz şekildeki gibi.böyle bişi oluyo.(ha birleştirmelerdeki zorluk için biraz su kullanabilirsiniz.)

sardıklarımızı yağlanmış bir fırın tepsisine diziyoruz.

bittikten sonra üstüne yumurta sarısı sürüp, 180 derece fırına yolluyoruz.piştikten ve biraz soğuduktan sonra(nasıl piştiğini anlarsınız sanıyorum.kızarıcak falan.kehkeh.) üzerine sıcak su gezdiriyorsunuz ki biraz yumuşasın.et suyu da kullanabilirsiniz.
bir yanda sarımsaklı yoğurdu hazırlama, bir yanda üzerine dökeceğimiz sosu hazırlama(pul biber,nane,yağ kızdırmaca.bilirsin.) kısmı bittiğinde ise servise hazır oluyor işte.

şöyle ki,




fotoğrafları idare edersiniz.afiyet olsun.


-merve-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder